sport
Sport

1. Bootcamp 

Bootcamp is een combinatie van verschillende actieve vormen van bewegen in één sportles. Plezier en uitdaging in de sport is volgens ons de sleutel om sport vol te houden en om fit te worden. Dus zoek je naar motivatie om te sporten, omdat je eigenlijk wel wil sporten
maar het lukt nog niet om in beweging te komen, dan is bootcamp een goede keus.  Bootcamp is voor iedereen. Je traint op je eigen niveau, of je nu beginner of gevorderd bent.

Bootcamp bestaat bij ons meestal uit een warming up, circuittraining en een coolingdown.
De warming up bestaat uit rustig opbouwen in intensiteit van bewegen afgewisseld met verschillende korte oefeningen voor schouders, buik en rug en benen. De circuittraining  bestaat uit korte actieve vormen van bewegen die ongeveer 2 minuten duren. De cooling down is rustig afbouwen met wat rekken en strekken. Soms is er een ander programma om een dynamische vorm te geven aan de trainingen.

We sporten ongeveer één uur in groepen van 6 to max. 16 personen. Afhankelijk van de samenstelling van de groep zal dit op niveau ingevuld worden. We zoeken, waar het kan, binnen de groep naar de individu, om hem of haar die nodige uitdaging te geven. Omdat het buiten in een prachtig bosgebied is en we een terrein met hindernissen hebben, zal de training, naast uitdaging, ook voor de nodige geniet momenten zorgen.

Groepslessen voor Bootcamp met minder dan 6 personen gaan niet door. We zullen de reeds aangemelde sporters hierover informeren indien dit dreigt te gebeuren. Is de groep vol? Geef dan via WhattsApp door dat je reserve wilt staan, dan ben jij aan de beurt als iemand annuleert.

We bieden bootcamp aan voor groepen in de volgende leeftijdscatergoriën:
  - 10 t/m 12 jarigen
  - 12 t/m 17 jarigen (voortgezet onderwijs)
  - volwassenen van 16 jaar en ouder

Onder de pagina 'Agenda' kun je vinden op welke dagen en welke tijdstippen deze trainingen zijn. Aanmelden voor een training is verplicht.

2. Survivalrun 

Met survivalrun wisselen we het klimmen in de hindernissen af met hardlopen. Dit klimmen bestaat uit verticaal klimmen in bijvoorbeeld touw, netten, banden of brandslang of horizontaal klimmen op of onder touw, netten, balken.  Het is een afwisselende sport waarin je getraind wordt in kracht, techniek en uithoudingsvermogen. 
We beginnen met een gezamenlijke warming-up en daarna de specifieke training voor het klimmen en hardlopen en tot slot een rustige cooling down. Ook vrije training is mogelijk, om daar meer van te weten is het goed om contact met ons op te nemen voor de mogelijkheden.

Leuk om te weten!
We beschikken over 2 prachtige trainingsplekken in een bosrijke omgeving. Een stellage van 20m x 16m met de meest voorkomende hindernissen op een trainingsveld. En een klimbos van 100m met verschillende klimstellages. De klimstellages worden continue gecontroleerd en waar nodig aangepast om het voor elke deelnemer uitdagend te houden.

We bieden survivalrun aan voor groepen in de volgende leeftijdscatergoriën:
  - 10 t/m 12 jarigen
  - 12 t/m 14 jarigen (voortgezet onderwijs)
  - 15 t/m 17 jarigen
  - 18 jaar en ouder
  - small-group training voor tieners (8 t/m 16 jaar) met een specifieke stoornis, beperking of gedragsprobleem (genaamd de +groep)

Onder de pagina 'Agenda' kun je vinden op welke dagen en welke tijdstippen deze trainingen zijn. Aanmelden voor een training is verplicht.
 

3. SurvivalFit

SurvivalFit is een combinatie van bootcamp en obstacleun, ofwel een uur vol met verschillende bootcampoefeningen en klimmen over diverse hindernissen van onze hindernisbaan.
In tegenstelling tot de 'gewone' bootcamp ligt nu nádruk op het hardlopen en is het klimmen zonder de ‘zware’ klimtechnieken van de survivalrun. Om te beginnen met SurvivalFit dien je al een redelijke conditie te hebben.
Door de combinatie van kracht (bootcampoefeningen), klimmen (klimhindernissen) en conditie (meer hardlopen) ben jij al een heel eind op weg voor de training voor Obstaclerun. Deze vorm is dus o.a. een goede voorbereiding voor als je obstacleruns wilt gaan lopen.
Ben je geïnteresseerd om mee te doen als we weer een SurvivalFit startcursus gaan opstarten? Mail ons alvast en geef je interesse door.

4. Hardlopen voor beginners

Altijd al 5 km willen hardlopen in de bossen?
In deze training ga je de basis van het hardlopen leren. We gaan jou proberen in 2 maanden tijd op het niveau te krijgen, zodat jij 5 km kan hardlopen. 
Ben je een beginnende sporter en kan je alleen de motivatie niet opbrengen om te gaan sporten/hardlopen? Dan kan dit een leuke manier zijn om er toch (weer) mee te beginnen.  Het is niet alleen rondjes lopen,  we wisselen het hardlopen ook af met oefeningen waarmee je fitter en sterker wordt. De duur is 8 weken. 
Ben je geïnteresseerd om mee te doen als we weer een hardloopgroep gaan opstarten? Mail ons alvast en geef je interesse door.